lill lördag

Borde skynda mig lite nu så jag kommer i tid idag, kom lite sent i måndags, haha fy på mig men jag är ju tidsoptimist..

Idag blev det hoppning iallafall, gick inte igår för det va dressyrträningar på ridbanan och alla hinder är ju ute. Men idag fick vi äntligen hoppa lite :D Hoppade 5½, en jättebra övning där man travar in på t.ex ett kryss och sen ett galoppsprång till en oxer. Höjde upp den till 110 sen och han hoppade hur bra som helst! Det som är bra med den övningen är att det iprincip är omöjligt att komma fel om man travar in, så det är jättbra för osäkra hästar som kan stoppa eller för ryttare som blir lite osäkra när det blir högre för hoppar man den här så kommer man över av bara farten ;) Galoppera dock aldrig in för då blir det alldeles för trångt vilket gör att man får ett tvärstopp och säkert ramlar in i hindret vilket jag gjort en gång, inte så skönt.

Kanske drar med ut efter jobbet så frågan är vad man ska ha på sig. Blir dock nyktert isåfall, duktigt va? ;)




Puss/ A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0