svar på tal, skillnad på värde och pris

Okej, lite skrattretande och har egentligen inte orken att ödsla någon som helst energi på det här för jag vet att det inte kommer ge något, men nåt måste jag ju iallafall komma med.

Jag kommenterade på en tjejs blogg som har en travare, hon skrev att hon skulle få 50.000 för sin travare om hon sålde den. jag frågade då om hon verkligen trodde det på allvar. Och då skriver den här tjejen värsta "krönikan" om mig, mina åsikter och såkallade fördomar. Det är inga fördomar enligt mig utan fakta. Dessutom kan hon ju ta reda på lite mer fakta, jag har hjälpt till att rida 2 travare, en som ägaren inte vågade rida ut på, så jag hjälpte henne med det och en som skulle säljas, finns tillochmed filmbevis på det.

Det är somsagt stor skillnad på vad en häst är värd, och vad man får ut i pris. Det är liksom bara att ta sanningen, man får inte 50.000 för en travare, hallå? det fattar väl vem som helst. även om hästen är värd det i hennes ögon så gååår det inte. Jag tycker att min häst är värd 1 miljon, inte fan lägger jag ut en annons på honom för det priset, man får ju vara lite realistisk.

Enligt mig skulle lika gärna alla travare slaktas efter att dom har gått klart på travet, skulle vara mycket bättre för dom än att komma till nån nybörjare som får en häst som dessutom oftast är skadad och slut i benen som inte kan rida, och det är ju dels därför travare får så dåligt rykte för att det är massa människor som köper häst som egentligen inte ska ha det. Dessutom fattar jag inte varför man vill köpa en häst som inte kan galoppera och sen betala nästan mer än vad man fick ge för hästen i månaden??!! helt sjukt.

Och att jag klankade ner på hööks, hahhah OMG låt mig göra det. Om jag vill lägga pengar på märkesgrejer är väl fan inte det ditt problem? nej precis, låt mig köpa mina saker så kan du köpa kopiorna på hööks, i dont give a fuck. Och på din blogg står det att du ska debutera LB i dressyr, då får man knappt 50.000 för ett halvblod. Somsagt skillnad på värde och pris. Speciellt i dagens läge = lågkonjunktur, man får inte lika mycket för sin häst som man borde få iallafall, ens om man har ett fint halvblod/ponny/whatever med bra meriter.

Jag tror iallafall att alla med travare innerst inne vill ha en dyr, fin häst som kan galoppera om dom fick välja och hade ekonomin, jag fattar inte vad det är som är så roligt att skumpa runt på något som ofta är halta/skadade av travet och inte ens kan skritta ordentligt. Själv kostade min sadel mer än vad 3 travare gör tillsammans, fast  det kanske inte riktigt hör hit, bara lite rolig fakta.

MEN, jag tycker att det är jättebra att det är seriösa personer som köper travare och utbildar dem till fina hästar, det jag stör mig på är att alla med travare VILL se oss med andra hästar ha fördomar, jag bryr mig egentligen inte ett skit, tycker bara att det är synd om dom travarna med oerfarna ägare som inte fattar hur hästen ska ridas osv. Men kredd till er som faktiskt gör det bästa av situationen, det är jättekul.

Och om du säger att jag går runt och inte vill öppna mina ögon för att se vad jag nu ska se, så väljer jag fan att blunda hela livet!


OVER AND OUT!

/ Ange von Skinka





Kommentarer
Postat av: sarah

Hehe vad är de för blogg??;)

2009-09-10 @ 13:41:50
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/
Postat av: Annika

hehe, måste hålla med dig... Alltid roligt att disskutera dock! (iaf om man kan skratta åt det :-))

2009-09-10 @ 16:25:25
URL: http://chanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0